سئو برای Product Descriptions
سئو محصول : چک لیست 21 مرحله ای قدم به قدم آپدیت 2024
در این مقاله، به شما نشان میدهیم که چطور با رعایت اصول سئو و با استفاده از زبانی روان و متقاعدکننده، توضیحاتی جذاب برای محصولات خود بنویسید. این راهنمای گامبهگام، شما را در نوشتن متنهایی هدایت میکند که هم برای مخاطب ارزشمند باشند و هم در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب کنند. از طرفی، یک توضیح محصول خوب نشاندهندۀ برند شما و مخاطبان هدف شماست و میتواند به پرکردن شکاف بین برند و مشتریانش کمک کند. توضیحات مناسب محصول، به بهبود رتبۀ فروشگاه آنلاین شما نیز کمک میکند. با جذب بازدیدکنندگان بیشتر به سایت خود، درنهایت فروش بیشتری خواهید داشت.
تولید محتوا همراه جدانشدنی سئو است و در سئو محصولات نیز لازم است این کار را با دقت زیادی انجام دهید. از آنجایی که کاربر در زمان خرید اینترنتی باید به خوبی پاسخ پرسش های خود را دریافت نماید تا برای خرید مطمئن شود، لازم است شما توضیحات مورد نیاز او را در صفحه محصول ارائه کنید. نوشتن توضیح محصول طبق اصول سئو و با دقت به کلمات کلیدی می تواند هم ربات های گوگل و هم کاربران را به صفحه شما جذب نماید. اسکیمای سئوی محلی یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو محلی است که با افزودن دادههای ساختاریافته به وبسایت، اطلاعات مرتبط با کسبوکار شما (مانند آدرس، شماره تماس و نظرات) را به موتورهای جستجو ارائه میدهد. این کار باعث بهبود نمایش اطلاعات در نتایج جستجوی محلی و افزایش شانس جذب مشتریان محلی میشود.
چون اگر این ویژگی ها را شرح داده اید، بازدیدکنندگان اغلب مایل به بررسی متقابل آنها در تصاویر هستند. یک کلمه قدرتمند کلمه ای است که احساس و پاسخ را برمی انگیزاند و این کلمات به دلیل کارآیی شان مورد استفاده قرار می گیرند. این کلمات بدون هیچ دلیل دیگری متداول هستند و کلمات قدرتمند یا عبارات اثبات شده ای نیستند. سعی کنید در این تله گرفتار نشوید چرا که ممکن است با بی توجهی و نادیده گرفتن توسط مشتریان مواجه شوید. با یادآوری مسائل خاصی که مخاطبان شما با آنها روبرو هستند، فوریت و تمایل به خرید ایجاد می کنید.
موتورهای جستجو از جمله گوگل به نوشتن توضیحات محصول یا همان تبلیغنویسی برای محصول بها و اهمیت زیادی می دهند. پس با ارائه تصویری واضح از محصول و همچنین رعایت اصول سئو از جمله چگالی کلمات کلیدی این صفحه را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. با این کار باعث می شوید افراد بیشتری شما را در نتایج جستجوی گوگل یافته و در نتیجه نرخ تبدیل تان نیز افزایش می یابد. برای موفقیت در فروش آنلاین، تنها طراحی جذاب و تصاویر باکیفیت از محصولات کافی نیست؛ بلکه توضیحات بهینهسازیشده برای موتورهای جستجو (SEO) نیز نقشی کلیدی ایفا میکنند. توضیحات محصولی که بهخوبی نوشته و برای سئو بهینهسازی شده باشند، میتوانند نهتنها مخاطبان بیشتری را به وبسایت جذب کنند، بلکه آنها را به خریدارانی واقعی و وفادار تبدیل کنند.
بیشک نمیتوان که حرف از تکنیکهای سئو صفحه محصول زد و اشارهای به سئو خارجی یا لینک سازی خارجی نکرد ! اغلب سایت ها لینک سازی به صفحه اصلی و صفحات دستهبندی خود انجام میدهند اما فراموش میکنند که به صفحات محصول هم لینک بدهند. اما این صفحات میتوانند رتبه های خوبی در نتایج سرچ داشته باشند، به خصوص برای کلمات کلیدی لانگ تیل که اتفاقا نرخ تبدیل بالایی دارد. به همین خاطر باید صفحات محصول را با لینکهای داخلی تقویت کنید تا دیده شوند و بهتر عمل کنند. روش دیگر برای سئو محصولات فروشگاهی، استفاده از کدهای اسکیما است. کدهای اسکیما در میان کدهای صفحات سایت قرار می گیرد و باعث درک بهتر محتوای شما توسط گوگل، زیبایی سایت شما و افزایش رتبه و سئو می شود.
برای مثال شخصی که می خواهد تلفن همراه هوشمند خریداری کند و وارد صفحه محصول شده است، در این صفحه آمادگی دریافت پیشنهادهای مشابه را خواهد داشت. این کار ضمن اینکه به مخاطب برای تصمیم گیری کمک می کند، منجر به لینکسازی داخلی نیز می شود. یکی از مواردی که می تواند روی سئو محصولات شما تاثیر بگذارد، کدهای اسکیما هستند. شما می توانید با کمک کدهای اسکیما اطلاعات بیشتری از محصول خود را در صفحه نتایج جستجوی مرورگر نمایش دهید. برای مثال اگر کاربران شما به محصولی امتیاز بدهند، مقدار میانگین این نظرات به کاربران در نتایج جستجو نمایش داده می شود تا بتوانند بهتر و با اطمینان بیشتر خرید خود را انجام دهند. برای صفحات محصول خود تولید محتوا کنید و در آن از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
نحوه کار با این ابزار به این صورت است که کلمه مورد نظر خود را سرچ می کنید و با عبارت های مشابه آن آشنا می شوید. اگر از ووکامرس استفاده میکنید، روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن میتوانید محصولات کم فروش فصل را به انتهای لیست محصولات سایت هدایت کنید. در حالی که ممکن است حذف صفحات فصلی پس از دوره اوج معقول به نظر برسد، اما سال بعد یک بار دیگر باید تلاش کنید تا اعتباری را که سایت شما برای رتبه بندی در شرایط فصلی نیاز دارد، به دست آورید. توجه داشته باشید که سرعت صفحه برای رتبه بندی برای گوگل بسیار پراهمیت است. فروشگاه های که سرعت بارگذاری آنها بیشتر است، درآمد بیشتری کسب می کنند. در سال 2006، آمازون در حال بررسی تأثیر زمان بارگذاری صفحه بر فروش بود و آنها دریافتند که هر 100 میلیثانیه در زمان بارگذاری صفحه اضافه شده، 1 درصد برای آنها هزینه فروش دارد.
منظورم از نوشتن یک عنوان سئو شده و جذاب است این است که در عنوان از کلمات کلیدی اصلی صفحه استفاده کنید و طول آن زیاد نباشد. همچنین، این عنوان باید برای کاربران جذاب باشد و آنها را به کلیک کردن ترغیب کند. اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما طراحی واکنشگرا (Responsive Design) دارد و در موبایل بهخوبی نمایش داده میشود. اما در بحث Entity در گوگل، پوشش دادن ابعاد مختلف یک موضوع با متنی یونیک است که نظر گوگل را جلب میکند.میتوانید موضوع مورد نظر را در گوگل جستجو کنید (ترجیحاً به زبان انگلیسی). در محتوایتان به این سوالات پاسخ دهید تا به درک بهتر گوگل نیز کمک کنید. از دیگر نمودهای انتیتی در SERP، میتوان به خوشههای نیت (Intent Clusters) اشاره کرد.
البته در ادامه یک متن با استفاده از کلمات قدرتمند و فریبنده استفاده شده است و همچنین لیست مزایا به صورت کوتاه و قابل اسکن ارائه شده است. با نمایش اینکه مخلوط کن چه کارایی دارد هم به صورت عملی و فنی، مشتریان میتوانند بلافاصله تصور کنند که داشتن این محصول در زندگی واقعی آنها چه تاثیری دارد. ممکن است شما سرویس حرفهای برای تهیه ویدیوهای شگفتانگیز نداشته باشید، ولی حداقل اطمینان حاصل کنید که عکسهای با کیفیتی را از محصولات خود تهیه میکنید. توضیحاتی که به صورت فهرست ای نوشته شود، اشتیاق مخاطب به محصول را بیشتر میکند و به مشتری کمک میکند تا تصویری کامل از محصول مورد نظر خود داشته باشد. تصاویر از ارزش زیادی برخوردار بوده و میتوان گفت به سادگی توسط مشتریان به خاطر سپرده میشوند.
عنوان سئو یا SEO title، در واقع همون عنوانی عنوانی است که در صفحه نتایج جستجو برای کاربران نمایش داده میشود. در نوشتن عنوان سئو برای صفحات محصولات فروشگاه آنلاین خود، سعی کنید از تکنیکهای عنواننویسی و کپیرایتینگ استفاده کنید تا عناوین جذابی ایجاد کنید. این عناوین باید در صفحه نتایج جستجو مشابه قلابی باشند که کاربران را ترغیب به خواندن محتوای شما کند. انتخاب بهترین روش کاملاً به استراتژی سئو کسب و کار شما وابسته است. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسبوکارهایی است که میخواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند.
این روش به بازدیدکنندگان این فرصت را میدهد تا انتخاب کنند که چگونه میخواهند با صفحات محصول شما تعامل داشته باشند. آنها میتوانند به سرعت لیستهای گلولهدار را برای کسب اطلاعات مهم مطالعه و در صورت لزوم، به پاراگرافهایی توضیحی بیشتر رجوع تا اطلاعات دقیقتری دریافت کنند. همانطور که توصیف خوب یک محصول میتواند فروش آن محصول را چند برابر کند، توصیف بد محصول هیچگونه فروشی در پی نخواهد داشت. اگر توضیحات محصول اطلاعات لازم جهت خرید کردن مشتری را نداشته باشد و محصول شما دارای ویژگیهای کلیدی باشد، باید به نحوی توضیحات آن را بیان کنید که مشتری تصور کنند با داشتن محصول شما به خود میبالد. توضیح محصول شما باید بهخوبی با تصاویر محصول جفت شود تا تصویر ذهنی واضحی برای مشتریان شما ترسیم کند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که هر بخش از شرح محصول با تصویر نزدیکش مرتبط باشد.
سوالات اساسی را در کنار تصاویر و ویدیوهای با کیفیت برای محصول خود به کار ببرید تا بهترین نتیجه را کسب کنید. با نوشتن توضیحات محصول دقیق و قابل اعتماد نه تنها نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری افزایش مییابد بلکه ترافیک ورودی به صفحه چنین محصولی هم بالا میرود. کلمات کلیدی به کاربران کمک میکنند تا راحتتر محصول مورد نظر خود را پیدا کنند. برای سئو صفحه محصول یک سایت فروشگاهی لازم است علاوه بر اقدامات اولیه سئو، فعالیت های دیگری نیز انجام شود. به عبارتی برای سئو محصولات باید حتما گالری تصاویر داشته باشید، سرعت صفحه شما بالا باشد، تحقیق کلمات کلیدی با دقت بالا انجام شده باشد و… که بتوانید به درآمد بیشتری برسید.
خریداران با یک هدف یا یک نیاز به فروشگاه آنلاین شما میآیند، وظیفه شما این است راه حل هایی یا دست کم پاسخهایی نسبت به نیازهایشان داشته باشید. زمانی هدفون های شگفتانگیز فروشگاه شما، تجربه گوش دادن موسقی با کیفیت عالی را ارائه میدهند، بی سیم هستند و کمترین نشت صدا به بیرون را دارند، بسیار مورد توجه او قرار خواهند گرفت. چرا که هم پاسخ کاملی به نیاز خودش است و هم ویژگی های هیجان انگیز دیگری در کنار خود دارد. چه چیزی این محصول را از محصولات مشابه متمایز میکند؟ این ویژگیها را به صورت واضح و قابل فهم بیان کنید. مثلاً اگر یک لباس ورزشی میفروشید، به جنس پارچه، طراحی خاص آن و یا تکنولوژیهای به کار رفته در آن اشاره کنید. گوگل زمانی به سایت شما امتیاز می دهد که توانسته باشید رضایت مخاطبان را جلب کنید.
در مرحله بعد، باید به کارفرمای پروژه مراجعه کرده و با انجام یک پرس و جوی دقیق و حساس مانند پرسشهای نامحسوس، لیست محصولات پرسود و با کمترین دردسر را شناسایی کنید. به عبارت دیگر، در مراحل اولیه سئو سایتهای فروشگاهی، باید به بهینه سازی صفحات محصولی بپردازید که با افزایش فروش این محصولات، سود بیشتری برای کسب و کار به ارمغان میآورند. شناسایی این دسته از محصولات تنها با انجام تحقیقات گسترده در بازار و برگزاری جلسات دقیق با مشتری ممکن است. عوامل مختلفی از جمله بهینهسازی صفحه کسبوکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وبسایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر میگذارند. منظور از Local SERP، صفحه نتایج جستجوی گوگل است که برای جستجوهای محلی نمایش داده میشود. این نوع نتایج زمانی ظاهر میشوند که کاربر به دنبال خدمات یا محصولات در یک مکان خاص باشد.
بااینحال، تمرکز متن باید بر مزیتهای آن محصول مانند صرفهجویی در زمان، صرفهجویی در هزینه، افزایش بهرهوری و… باشد. در نوشتن توضیحات محصول بعد از تهیه لیست ویژگی ها و کلمات و با در نظر گرفتن مخاطب، شروع به گفتن یک داستان کنید. این می تواند داستان این باشد که چرا مشتری شما برای حل مشکل خود به این محصول نیاز دارد. یا فقط یک داستان سرگرم کننده در مورد محصولی است که مشتری شما را به خود جلب می کند. همانطور که مصرف کنندگان از این صفحه به صفحه دیگر برای مقایسه هزینه ها و سایر جنبه های محصول می روند، دیدن همان جزئیات قدیمی در مورد یک کالا خوشاند نخواهد بود. آنها به دنبال محصولی هستند که علاقه آن ها را جلب کند و به آن ها ثابت می کنند که محصول و یا خدمات خاص می تواند برای زندگی آن ها مفید باشد.
از هدرهای توصیفی استفاده کنید که شامل نکات کلیدی فروش هستند و به جای گرافها، از لیست استفاده کنید. همچنین میتوانید از رنگهای مختلف استفاده کنید، مثلاً هدر را با یک رنگ جداگانه از بدنهی اصلی بنویسید. قطعاً می دانید که تصاویر به توصیف بهتر محصول شما کمک بسیاری میکند. به همان اندازه که انتخاب یک فروشگاه ساز مناسب مهم و حیاتی است، نوشتن درست و اصولی صفحات محصول هم اهمیت دارد. اگر خلاقیت هم چاشنی این اصول شود، بهترین نتیجه را به همراه خواهد داشت. پس وقتی لیست مشخصات محصول خود را نوشتید، با توجه به نیازها و دغدغههای مخاطب خود به سراغ مزیتها بروید.
لازم به ذکر است که در صورت فعالسازی این لینک ها، برای تمام صفحات سایت لینک های برد کرامب را مشاهده خواهید نمود. مشتریان باید به راحتی محصول مورد نظرشان را در سایت پیدا کرده و آن را ثبت کنند. به همین دلیل باید در بازه زمانی های مختلف فرایند خرید و ثبت نام را خودتان به عنوان کاربر تست کنید. هر گونه کندی، عدم دسترسی به بخش های مختلف و نبود کال تو اکشن مناسب، می تواند در کاهش فروش شما تاثیر بگذارد. چیدمان مناسب سایت و منوها، به کاربردن رنگ های مناسب، لود شدن سریع صفحات، دسترسی آسان به محصولات و … تغییر ظاهر سایت طبق نیاز و سلیقه مشتری در فروشگاه ساز بسیار آسان تر از سیستم های اختصاصی است. اگر در سایت خود از لینک های برد کرامب استفاده کنید، کاربر متوجه می شود که در کدام صفحه از سایت شما است.
برای مثال محصولاتی که در رنگ های متنوع وجود دارند، می توانند در معرض خطر این موضوع قرار گیرند. بهینهسازی توضیحات متا یا meta description، یکی از بخشهای حائز اهمیت در سئو صفحات محصول است و نباید آن را نادیده بگیرید. حتماً برای نوشتن یک توضیح متا بهینه و جذاب، وقت کافی بگذارید و تلاش کنید تا یک متن جذاب و قدرتمند ایجاد کنید که بتواند با جذابیت و قدرت گیرایی بالا، توضیحات متای محصول شما را نیز همچون عنوان صفحه، کاربر را به خود جلب کند. نه، حتی کسبوکارهایی که خدمات آنلاین ارائه میدهند میتوانند از سئو محلی بهرهمند شوند. این استراتژی میتواند به آنها کمک کند تا در جستجوهای محلی بیشتر دیده شوند و مخاطبان منطقهای بیشتری جذب کنند. بهطور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدفشان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است.
این دادهها در قسمتهایی مانند نام تصاویر، عنوان تصویر در وبسایت، توضیحات و متن جایگزین (Alt Text) گنجانده میشود. توجه داشته باشید که توضیحات شما بین کالا و مشتری ارتباط برقرار میکند. در صورتی که واقعاً اطلاعاتی از ویژگیهای کالا نمیدانید، بهتر است ابتدا این اطلاعات را بدست آورید یا در صورت لزوم کاربر را به تولیدکننده محصول ارجاع دهید. برای نوشتن توضیحاتی برای محصول آن هم به صورت اصولی و صحیح رعایت کردن چندین نکته لازم و ضروری است. برای بارگذاری این محصولات و فروش بیشتر در سایت خود نیاز است که به صورت کامل هر محصول را توضیح دهید.
از مشتریان خود بخواهید که نظرات مثبت خود را در گوگل ثبت کنند و به نظرات، چه مثبت و چه منفی، پاسخ دهید. این کار نشان میدهد که شما به بازخوردها اهمیت میدهید و باعث اعتماد بیشتر مشتریان میشود. این عامل بررسی میکند که چقدر اطلاعات کسبوکار شما با درخواست جستجوی کاربر هماهنگ است. بهینهسازی برای کلمات کلیدی محلی و انتخاب دستهبندیهای دقیق در Google Business Profile (GBP) میتواند تأثیر زیادی در افزایش ارتباط داشته باشد. مثلاً اگر شما یک کافیشاپ در تهران دارید، باید کلماتی مثل کافیشاپ نزدیک میدان انقلاب یا بهترین کافیشاپ تهران را هدف قرار دهید.
با استفاده از CTAهای قوی و هدفمند، میتوانید کاربران را به سمت انجام اقدامات مورد نظر خود هدایت کرده و نرخ تبدیل را به طور قابل توجهی افزایش دهید. نوشتن توضیح محصول می تواند بر اساس نظراتی که از کاربران دریافت می کنید یا حتی سوالات پرتکراری که پرسیده می شوند انجام دهید. همچنین فراموش نکنید که در گام اول باید نیاز کاربر برطرف شود و سپس به فکر سئو باشید. ضمن اینکه معمولا صفحات محصول یک بخش به عنوان توضیحات کوتاه یا ویژگی های محصول نیز دارند. با ارائه اطلاعات مهمتر در این بخش می توانید بهتر نظر کاربران خود را جلب کنید.
در نظر بگیرید که اگر در یک فروشگاه حضوری و رودررو محصول خود را میفروختید، چگونه با خریدار ایدهآل خود صحبت میکردید. اکنون سعی کنید آن زبان را در وبسایت خود بگنجانید تا بتوانید به صورت آنلاین مکالمه مشابهی داشتهباشید. بسیاری از محصولات -بهویژه در صنایعی مانند سلامت و تناسب اندام- میتوانند آزمایش شوند تا مشخص شود چگونه و چقدر با استانداردهای صنعت تطابق دارند. آیا محصول شما آزمایش شده است؟ آیا تأییدیهای از یک مرجع معتبر دارد؟ اگر بله، آن را ذکر کنید، بهخصوص اگر محصول شما از استانداردهای صنعت یا رقبای خود فراتر رفته است! فراموش نکنید که حتماً توضیح دهید که چرا مشتریان بالقوه باید به نتیجۀ آزمایشها و گواهینامههای شما اهمیت دهند. استفاده از صفات «عالی» یا «برترین» در توضیحات محصول غیرصادقانه به نظر میرسد، مگر اینکه بهوضوح ثابت کنید که چرا محصول شما بهترین، آسانترین یا پیشرفتهترین است.
انجام لینکسازی اصولی بین صفحات داخلی سایت و یا ثبت بک لینک در سایت های دیگر می تواند اقدام بسیار ارزشمندی برای شما در سئو محصولات باشد. دقت داشته باشید که لینکسازی نیاز به تخصص خاص خود را دارد و انجام اشتباه آن می تواند برای سایت شما مضر باشد! در صورت وجود لینک های شکسته حتما آن ها را از بین برده یا ریدایرکت 301 بزنید. در فرایند سئو محصول لازم است به تولید محتوا پیرامون مطالب مرتبط با محصول خود نیز بپردازید. در واقع شما می توانید با انتشار مطالبی که به نوعی ارتباطی با محصول مدنظر شما دارند، مخاطبان بیشتری را به سایت خود بیاورید. در این توضیحات از کلمات کلیدی استفاده کنید؛ این کار به سئو سایت شما نیز کمک می کند.
بنابراین، در نوشتن توضیحات متنی، تمامی نکات سئو محتوا را رعایت کنید. به عنوان مثال، از تگهای H استفاده کنید، سئو تصاویر را رعایت کنید و کلمات کلیدی را درست استفاده کنید. صاحب هرگونه کسب و کار آنلاین با هر وسعت و اندازه ای که هستید، توضیحات محصولات و یا خدمات نقش مهمی در فروش خدمات شما ایفا میکنند. توصیف محصولات چنانچه به درستی انجام گیرد به احتمال قوی خواهد توانست مشتریان بالقوه را جذب کرده و بر تصمیم نهایی آنها تأثیر ویژه ای بگذارد. میتوان گفت هر چقدر توصیف و توضیح محصولات و یا همان Product Description قویتر و جذابتر باشد، احتمال بهبود نرخ تبدیل و افزایش فروش و همچنین می تواند موجب بهبود رتبه در گوگل و بهبود سئو شود. در این مطلب از آژانس پاسخ به جنبههای متفاوت نگارش و بیان توضیحات محصول و اهمیت آن خواهیم پرداخت.
برای جواهرات ممکن است از کلماتی مانند زیبا، ظریف و شیک استفاده شود اما برای چکمه ها کلمات دیگری استفاده می شود. بنابراین از کلمات خاصی استفاده کنید که با مخاطب مورد نظر شما سازگار است. برای شروع طوفان فکری ، لیستی از کلماتی که محصول را به شما یادآوری می کنند، تهیه کنید و روش هایی برای استفاده از آن در توضیحات خود پیدا کنید. از هر چیزی که بتواند به مشتری شما ایده بدهد و او را ترغیب به خرید کند. از جمله این موارد می توان به محتوای متنی، تصاویر، فیلم، محتوای تولیدشده توسط کاربر مثل بیان نظرات و دیدگاه های مشتریان قبلی، نقد و انتقاد کاربران و… اشاره کرد. می توانید از اطلاعات زیر به عنوان یک چک لیست گام به گام برای ایجاد توضیحات محصول جدید یا بهبود توصیفات محصول فعلی استفاده کنید و نرخ تبدیل تجارت الکترونیکی تان را افزایش دهید.
بسیاری از متخصصان بر این باورند که گوگل، انتیتی را از سال 2019 با جدیت در فرایند رتبهبندی اجرا کردهاست. سپس صفحاتی را به کاربر نشان میدهد که بر اساس انتیتیهای محتوای آنها، به این نتیجه رسیده که مفیدترین نتیجه برای این کوئری است.بهاینترتیب، سئوی مبتنی بر انتیتی، میتواند ترافیک ورودی وبسایت را نیز افزایش دهد. نکته طلایی این موضوع این است که صفحه شما، نزدیکترین ارتباط را با درخواست کاربر دارد. بنابراین نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالا و نرخ پرش (Bounce Rate) پایین خواهد رفت. در نظر داشته باشید که نوشتن توضیحات کوتاه و طولانی در وب سایت وابسته به نوع محصول مورد نظر است.
وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو میکند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن میبیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتیهای خاص نمایش داده میشود). پنل دانش اطلاعات دقیق و خلاصهای را بهصورت خودکار در مورد موجودیتها (مانند نام، تاریخ تولد، شغل، جوایز و…) در SERP نمایش میدهد. هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحتترین و سریعترین شکل ببینند. سینا مارکتینگ از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را در حوزه دیجیتال مارکتینگ آغاز کرده است. ما اینجا هستیم تا با ارائه خدماتی مثل طراحی سایت، سئو، تبلیغات گوگل ادز و مشاوره تخصصی، به کسبوکارها کمک کنیم تا در فضای آنلاین دیده شوند و رشد کنند. سایتهای فروشگاهی زیادی هم اکنون در سرتاسر وب وجود دارند که برای محصولات متفاوت، توضیحات یکسانی درج کردهاند.
بنابراین، در سایتهای فروشگاهی، اولویت ما بر سئو صفحات دسته بندی قرار میگیرد. سئو داخلی یکی از بخشهای مهم در بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو است که شامل تمام اقداماتی میشود که بر روی وبسایت انجام میدهید تا رتبهبندی آن در نتایج جستجوی محلی بهبود یابد. این اقدامات کمک میکنند تا سایت شما برای کاربران محلی و موتورهای جستجو جذابتر و قابلفهمتر باشد. بهینه سازی با کلمات کلیدی آغاز میشود که معمولاً همان عبارتهایی هستند که توسط خریداران برای جستجوی محصولات مورد نیازشان در اینترنت استفاده میشود. با کمی تحقیق و بررسی در مورد کلمات کلیدی، میتوانید به سرعت متوجه شوید که کدام کلمه برای فروشگاه شما میتواند مناسب باشد.
بنابراین، حتماً باید به این نکته توجه کنید که پس از تحقیق در مورد کلمات کلیدی، کانسپت کلیدی را به درستی تشخیص داده و استراتژی هدفمندی را برای هر کلمه کلیدی پیاده سازی کنید. ۱. ۹۶٪ افراد اطلاعات کسبوکارهای محلی را از اینترنت به دست میآورند. اگر حضور آنلاین قوی نداشته باشید، بخش بزرگی از مشتریان بالقوه خود را از دست میدهید.۲. ۸۰٪ از جستجوهای محلی به تبدیل (خرید یا اقدام مشابه) منجر میشوند. این نشان میدهد که داشتن استراتژی لوکال سئو چقدر میتواند برای رشد کسبوکار شما مؤثر باشد.۳. ۶۲٪ از مشتریان کسبوکارهایی که وبسایت ندارند را نادیده میگیرند. یک وبسایت به کسبوکار شما اعتبار میبخشد و اطلاعات لازم را به مشتریان ارائه میدهد.۴. ۴۹٪ از مصرفکنندگان ترجیح میدهند از برندهایی خرید کنند که حضور محلی قوی دارند. این حضور نشاندهنده اعتبار و قابل اعتماد بودن کسبوکار شماست.۵. ۴۶٪ از جستجوهای گوگل مربوط به کسبوکارهای محلی است.
نمونههای فراوانی از توضیحات محصول در وبسایتهای بزرگ و قابل توجهی موجود است، اما مهم این است که بهترین راه را برای کسب و کار خود بیابید. سپس نگاهی به ترفندهایی داشتیم که باید در هنگام نوشتن صفحه محصول به آنها توجه کرد. فراموش نکنید که جلب توجه مخاطب امروزی کار بسیار سختی است و تنها چند ثانیه برای متقاعد کردن او فرصت دارید. پس باید با دقت متن خود را بنویسید و بارها آن را ویرایش کنید تا در نهایت به یک متن موثر برسید. اما چگونه میدانید توضیحات شما اینکار را به خوبی انجام میدهند یا نه؟ در این زمان باید معیارهایی برای ردیابی نرخ تبدیل متن توضیحات انتخاب کنید.
یک پاراگراف خوب، معمولاً شامل یک جمله آغازین جذاب، چندین جمله برای توضیح ویژگیها و مزایای محصول و یک جمله پایانی قوی برای ترغیب مشتری به خرید است. ما در حافظ مارکتینگ به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ در مشهد و تهران در طول ۱4 سال از فعالیت خود، توانستیم با +۱۰۰۰ پروژه همکاری داشته باشیم که نتیجه آن، رضایت +95 درصدی مشتریان ما است. اضافه کردن لینک های برد کرامب برای بهبود رابط کاربری و البته تقویت لینکسازی سایت بسیار موثر خواهد بود. این لینک ها در هر جایی از سایت به مخاطب نشان می دهد که دقیقا در کجای سایت قرار دارد. در سایت های وردپرسی صرفا با یک افزونه می توانید این لینک ها را به سایت خود اضافه نمایید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری