سئو سایت جدید برای محتوای متنی

اصول نوشتن محتوای سئو شده: 13 اصل محتوای سازگار با گوگل دی ام اوشن

با این حال ، ترکیب این ابزار با دانش و خلاقیت انسانی می‌تواند بهترین نتایج را به دنبال داشته باشد. برای مثال، می‌ توانید تعداد کلمات مورد نظر، سبک نوشتاری (رسمی یا غیررسمی) و دیگر ویژگی‌ های خاص محتوا را تنظیم کنید تا هوش مصنوعی بتواند محتوایی دقیق‌ تر و متناسب با نیاز شما تولید کند. سئوی محتوا در زبان فارسی، در همان قدم نخست با چالش محدودیت منابع روبه‌رو است. سعی کنید این متن را به‌گونه‌ای بنویسید که مخاطب به کلیک روی صفحه و مشاهدۀ جزئیات آن‌ ترغیب شود. سئو خارجی و لینک سازی دو طرفه از مهم ترین کارهایی است که برای بهبود سئو می توان انجام داد. لینک محتواهای کرنر استون اغلب در فوتر سایت یا به صورت لینک داخلی در مقالات دیگر قرار می گیرند تا دسترسی به آن ها راحت باشد.

فقط باید دقت داشت که در انتخاب این موضوعات، از حوزه‌ی اصلی فعالیت کسب و کار خود زیاد فاصله نگیرید. اگر در حال نوشتن مقاله ای در مورد «ابزارهای سئو» هستید، متوجه خواهید شد که تقریباً تمام نتایج، مربوط به لیست هایی با «ابزارهای رایگان» است. این بدان معناست که گوگل متوجه شده است که وقتی کاربران ابزارهای سئو را جستجو می کنند، هرچند کلمه “رایگان” را ننویسند، اما قصد دارند فهرست ابزارهای رایگان را مرور کنند. پس اگر این کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید، باید عنوان و محتوای خود را بر اساس آن تنظیم کنید. در غیر این صورت، شانس خود را برای رتبه بندی برای آن صفحه به حداقل می رسانید. در اینجا یک نکته خوب از اصول نوشتن محتوای سئو شده وجود دارد که اکثر نویسندگان سئو در رعایت آن کوتاهی می کنند.

تعیین مقدار محتوای هر صفحه براساس استراتژی کارشناس سئو مشخص می شود. بیایید، به نتایج جستجو مانند مسابقه فکر کنیم که برندگان بیشترین آرا را کسب ‎می‎کنند. اگر بخواهیم هر پیوند خارجی که برای سایت شما قرار داده می‎شود،  را یک رای مثبت در نظر بگیریم،  این رای مثبت منجر به افزایش اعتبار مطالب تولیدی سایت از نظر گوگل می‎شود. لزومی به اینکه تمامی مقالات خود را به موضوعات داخلی و خارجی پیوند دهید وجود ندارد، فقط مقالاتی را که به پیونددهی نیازمند هستند، را برای این منظور انتخاب کنید. هنگام تدوین پست وبلاگ خود، از پیوند دادن به مقاله‎ها و سایت‎های دیگر نترسید.

با کلیک روی لینک زیر، می توانید از دستورالعمل های گوگل در مورد کیفیت محتوا اطلاع یابید. برای رسیدن به این هدف، ابتدا از زوایایی که رقبا موضوع را پوشش داده اند، شما نیز پوشش دهید و سپس چند زاویه جدید به موضوع خود اضافه کنید و آن را کامل تر از بقیه رقبا بنویسید. سپس عناوین مشابه را حذف می‌کنم، سرفصل‌هایی که باقی‌مانده را بصورت منطقی مرتب می‌کنم و با این روش یک طرح کلی محتوایی آماده میکنم که شامل تمام نکات است. در ادامه چک لیست نوشتن محتوای سئو شده را برای شما توضیح می دهیم با “آژانس دیجیتال مارکتینگ انجام سئو” همراه باشید. حالا فرض کنید ربات گوگل برای کراول وارد مقاله شما می‌شود؛ در این مقاله هیچ لینک داخلی‌ای وجود ندارد پس ربات گوگل هم فقط همان صفحه را می‌خزد و در نهایت از سایت شما خارج می‌شود.

SEMrush یکی از ابزارهای قوی سئو است که می‌تواند به شما کمک کند تا کلمات کلیدی تکراری یا استفاده‌شده بیش از حد در محتوا را شناسایی کنید. این ابزار علاوه بر تحلیل سایت، گزارش‌هایی از نحوه عملکرد کلمات کلیدی و نکاتی برای بهبود آن‌ها ارائه می‌دهد. در نتیجه، گوگل به جای تعداد کلمات کلیدی، محتوای ارزشمند، مرتبط و برآورده‌کننده نیاز کاربران را در اولویت قرار می‌دهد. برای موفقیت در SEO، باید روی کیفیت محتوا و پاسخ‌گویی به قصد کاربر تمرکز کرد. هدف روش های سئو این است که هنگام جستجوی کاربران در گوگل و سایر موتورهای جستجو، این موتورها رتبه‌ی بهتری را به مقاله‌ها و محتوای یک سایت اختصاص دهند. ابزارهای سئو می توانند به شما در تجزیه و تحلیل ترافیک وب سایت خود و بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو کمک کنند.

بخش زیادی از سئو به خلق محتوا و رعایت اصول سئوی محتوا برمی‌گردد که اساسا وظیفه سئو کار است که محتوا را بهینه کند و بخشی از قرارداد سئو به حساب می آید. شما باید سعی کنید که محتوای خودتان را تا حد امکان برای موتورهای جستجو بهینه کنید. کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) در دهه‌های ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰، زمانی که الگوریتم‌های موتورهای جستجو مانند گوگل هنوز ابتدایی بودند، به یک روش محبوب برای بهبود رتبه سایت‌ها در نتایج جستجو تبدیل شد. در آن زمان، موتورهای جستجو بیشتر بر اساس تکرار کلمات کلیدی به جای تحلیل کیفیت محتوا(Content quality)یا ارتباط واقعی آن با نیاز کاربران، صفحات را رتبه‌بندی (Search engine ranking) می‌کردند. به همین دلیل، بسیاری از وب‌سایت‌ها با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در متن، متا تگ‌ها، یا حتی بخش‌های مخفی صفحات، سعی در جلب ترافیک داشتند. با معرفی الگوریتم‌های پیشرفته‌تر، به ویژه الگوریتم گوگل پاندا در سال ۲۰۱۱، استفاده از کیورد استافینگ شناسایی و به شدت جریمه شد.

یکی از حساس ترین بخش های اصول سئوی محتوا، بخش بهینه سازی بدنه اصلی است. چون این بخش مستقیم با ذهن مخاطب درگیر می شود، پس از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رعایت این نکات شما را در بخش نتایج تصاویر  گوگل در رده های بالاتری قرار می دهد. یکی از اصول مهم سئوی محتوا بهینه سازی تصاویر است که باید به آن دقت کنیم. برای اینکه به صورت کاملا عملی و مفهومی به موضوع بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم، ابتدا باید هدفمان را از محتوا به صورت واضح بیان کنیم. نگران عقب‌ماندن از رقبای قدرتمند خود نباشید و یادتان نرود که هیچ‌وقت برای شروع سئوی محتوای متنی دیر نیست.

این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح می‌کنند. به همین علت، بر خلاف سال‌های گذشته که موتورهای جستجو را مسبب کاهش کیفیت تولید محتوا در فضای وب می‌دانستند، امروز چنین توصیفی بسیار کمتر شنیده می‌شود و به کار می‌رود. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند. پس از اینکه محتوای مورد نظر تولید شد، هوش مصنوعی ممکن است نتایج را به گونه‌ ای ارائه دهد که نیاز به ویرایش داشته باشد. بنابراین، حتماً متن را بازبینی کرده و در صورت لزوم تغییرات و اصلاحات لازم را انجام دهید.

اگر سوالی داشتید، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید، حتما پاسخ خواهیم داد. TF-IDF یک متریک در پردازش زبان طبیعی (NLP) و سئو است که برای اندازه‌گیری اهمیت کلمات در یک متن خاص در مقایسه با سایر اسناد در یک مجموعه (مثلاً یک وب‌سایت یا یک دیتابیس) استفاده می‌شود. از SEMrush یا Google Search Console برای بررسی عملکرد صفحات سایت خود و شناسایی صفحات دچار کیورد استافینگ استفاده کنید. اگر چه به نظر نمی‌رسد تاکید بر اهمیت SEO چندان ضروری باشد،‌ اما بد نیست مروری به برخی آمارهای منتشر شده درباره موتورهای جستجو داشته باشیم‌. تصاویر بدون alt text مناسب و نام های نامناسب می توانند رتبه بندی شما را تحت تاثیر قرار دهند.

متنی که علاوه در صفحه قرار می‌گیرد، دراطلاعات متا نیز وجود دارد که هنگام نمایش صفحه در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. نرخ کلیک (CTR) نقش مهمی در رتبه‌بندی یک وب‌سایت در نتایج جستجو دارد، بنابراین نوشتن خوب بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که هم عنوان و هم توضیحات به‌طور فوری و واضح نشان می‌دهند چرا جستجوگر باید روی لینک کلیک کند. استفاده از این ابزارها می‌تواند در تحلیل و بهبود عوامل سئو مفید واقع شود. ابزارهای تجاری نظیر SEMRUSH و Ahref به شما کمک می‌کند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص متوسط تعداد کلمات موجود در صفحات برتر و یا ساختار لینک‌های داخلی و خارجی این صفحات به دست آورید. بدون استفاده از ابزارهای سئو هم خودتان می‌توانید به خلاقیتتان اعتماد کرده و با در نظر گرفتن کاربر هدف و نیت کاربر و بررسی مقالات انگلیسی محتوای کاملی تولید کنید.

یک راه دیگر برای محک زدن و بررسی محتواهای خودمان در برابر رقبا، بررسی آن از لحاظ طول محتوا است. شما می توانید از میانگین تعداد کلمات محتوای رقیب به عنوان شاخصی برای اینکه چقدر نوشته آنها کامل است استفاده کنید. اگر نوشته آنها به طور قابل توجهی طولانی تر از شما باشد، شاید شما به برخی از جزئیات نپرداخته اید و آنها را از دست داده باشید. می شوم و کلمه م.رد نظر را در آن می نویسم، در گوگل ترند می توانید زمان(12 ماه یا کمتر و بیشتر) انتخاب نمایید، همچنین کشور را و بعد ترند آن را ببینید. یکی از مهم ترین ویژگی های آن، نمایش کلماتی است که در حال رشد و ترند شدن است.

با اینکه حقیقت این موضوع کاملا روشن است، اما نبایست صرفا به خاطر نوشتن محتوای بلند، متن ها را به صورت بی معنی و اسپم نوشته و کیفیت آن را از یاد ببرید. عنوان صفحه باید توضیحی کوتاه و جذاب درباره محتوای صفحه ارائه دهد و توضیحات صفحه باید خلاصه‌ای دقیق از محتوا و مزیت‌های صفحه باشد. استفاده از کلیدواژه‌ها در عنوان و توضیحات صفحه به تشدید جوابگویی این تکنیک کمک می‌کند و همچنین جذب کاربران را افزایش می‌دهد. درک این عوامل و بهینه‌سازی محتوا براساس آن‌ها، می‌تواند بهبود قابل توجهی در رتبه‌بندی صفحات وب و جذب ترافیک ارگانیک داشته باشد. اگر محتوایی دارید که عملکرد نسبتا خوبی دارد و در دسته‌بندی موضوعات فرعی‌ای که در مرحله دوم به دست آوردید می‌گنجد، می‌توان آن محتوا را کاندید مناسبی برای بروزرسانی دانست.

شما نه تنها در عنوان متن بلکه در کپشن نویسی ها، بدنه متن و حتی یافتن تصاویر نیز باید ایده های نو داشته باشید. کلمات کلیدی متوسط، در مقایسه با کلمات کلیدی کوتاه، نتایج دقیق‌تری ارائه می‌دهند و همچنان از میزان جستجوی نسبتاً بالایی برخوردارند. عباراتی مانند «توپ آدیداس»، «تبلت سامسونگ» و «لباس ارزان» نمونه‌هایی از این نوع کلمات هستند. البته بعضی متخصصان، معیار این دسته‌بندی را میزان جستجوی کلمات توسط کاربران در نظر می‌گیرند. این متن تجربه کاربری ضعیفی ارائه می‌دهد و توسط گوگل به‌عنوان اسپم شناسایی می‌شود.

به تعداد کلی کلمات کلیدی نسبت به حجم محتوا تراکم یا چگالی کلمه کلیدی گفته می شود. اما دقت داشته باشید نباید به طور بی معنی و در جایی نامناسب از آن استفاده کنید صرفا چون باید تکرار شود. زیاد تکرار کردن کلمه کلیدی نیز پیامدهای خوبی نخواهد داشت و محتوا توسط گوگل رد خواهد شد پس رعایت دقیق آن به معنی رعایت چگالی کلمه کلیدی است. این ابزار امکان تحلیل دقیق هر کلمه کلیدی مثل میزان رقابت، حجم جستجوی ماهانه و حتی پیش‌بینی میزان ترافیک احتمالی را دارد. علاوه‌بر این، با قابلیت‌هایی مثل Keyword Gap می‌توانید شکاف‌های استراتژی خود نسبت به رقبا را پیدا کنید و فرصت‌های جدیدی برای بهبود رتبه‌بندی خود بیابید.

اگر می‌خواهید به صورت گسترده لینک‌های شکسته سایتتان را شناسایی کنید استفاده از ابزار Screaming Frog و سایت Broken Link Checker پیشنهاد می‌شود. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید پلاگین Broken Link Checker نیز می‌تواند کمک کننده باشد. استفاده از نقطه، ویرگول و دیگر علائم نگارشی به خوانایی محتوا برای کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند. وجود غلط املایی می‌تواند کم دقتی شما را به کاربران نشان دهد و ربات‌های گوگل را سردرگم کند. همیشه بعد از نگارش محتوا ، چندین بار آن را خودتان مطالعه کنید تا غلط‌های املایی و نگارشی را تصحیح کنید.

آسانترین روش برای این کار جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر و توجه به عبارتیست که در قسمت related searches نتایج جستجو نمایش داده می شوند. قبل از اینکه به چگونگی بهینه سازی محتوای سایت بپردازیم، ابتدا منظورمان از محتوا را روشن می کنیم. این اشکال شامل، متن، تصویر، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک یا ترکیبی از اینهاست. آخرین نکته که مهم ترین نیز میباشد این است که در هنگام تولید و سئو محتوا،کاربر و رضایت آن را اولویت قرار دهید چرا که گوگل همان محتوایی را بهینه میداند که کاربر میپسندد. با افزودن اطلاعات جدید و مربوط، محتوا به‌روزتر و مفیدتر می‌شود که ممکن است توجه موتورهای جستجو را جلب کند.

اگر در ابتدای راه متخصص سئو شدن هستید و نمی دانید از کجا باید شروع کنید، عمل کردن بر اساس همین چک لیست ها میتواند برای شما بسیار راهگشا باشد یا از متخصصین خبره سئو در مشهد کمک بگیرید. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیل‌های فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش‌ آفرین و قابل‌ تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. الو محتوا ساخته یک کمبود بزرگ و علمی در کشورمان است که رسالت آن پر کردن این نقص به صورت علمی در حوزه سفارش تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فضای وب فارسی است. تمامی متن های دریافت شده از هوش هوش مصنوعی یا متون دست نویس بلا استثنا بازبینی شود . جای استفاده از علامت سوال نیز مشخص است درست بعد از به کار بردن جملات و کلمات سوالی از علامت سوال استفاده می شود.

از سوی دیگر، گوگل آنها را به عنوان بخش های مهمتر متن می بیند، به این معنی که آنها باید به صورت معنادار نوشته شوند و شامل برخی از کلمات کلیدی شما باشند. آخرین چیزی که می توانید از رقبای خود قرض بگیرید و استفاده درست کنید، کلمات کلیدی است که آنها در محتوای خود استفاده کرده اند ولی شما از آنها در نوشته های خود استفاده نکرده اید. اما اگرچه تطبیق کلمات کلیدی به صورت دقیق، امروزه به اندازه گذشته مهم نیستند، ولی شما هنوز هم باید از برخی از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که گوگل می داند محتوای شما در چه موردی است. مزیت پلنر گوگل ( Keyword Planner) این است که مجموعه ای از ایده های جایگزین کلیدواژه یا کلمه کلیدی اصلی را هم به ما ارائه می کند. به این ترتیب می توانید بررسی کنید که آیا تنوع کلمه کلیدی شما واقعاً بیشترین جستجو را داشته است یا خیر و اگر چنین نیست، به یکی دیگر تغییر دهید و کلمه بهتری انتخاب کنید. هدینگ‌ها از H1 تا H6 باعث می‌شوند که محتوای شما ساختار بهتری داشته باشد.

به کمک یک شبکه محتوایی می توان کال تو اکشن های خوبی در موقعیت های مناسب صفحه قرار داد؛ همچنین لینک سازی داخلی هدفمندی برای هر صفحه ایجاد کرد. توجه کنید که کلمات کلیدی از لحاظ میزان رقبا با یکدیگر متفاوت هستند و شما باید بر اساس شرایط سایت خود و رقبای فعال، پله پله کلمات مناسبی را انتخاب و برای آنها تولید محتوا کنید. ممکن است گاهی اوقات یک کلمه کلیدی برای نتیجه گیری بسیار سخت باشد و در نتیجه نتوانید بین وبسایت‌ها رتبه خوبی را کسب کنید‌؛ پس هوشمندانه کلمه کلیدی انتخاب کنید. در این مرحله از فرایند سئو محتوای سایت، سعی می‌کنیم که محتوا را برای سئو بهینه کنیم. این کار را با قرار دادن کلمات و مفاهیم کلیدی محتوا در بخش‌های مختلف صفحه انجام می‌دهیم.

کیورد استافینگ معمولاً منجر به افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) می‌شود، زیرا محتوای سایت به‌طور مصنوعی و بدون ارتباط طبیعی و منطقی، با کلمات کلیدی پر شده است. زمانی که کاربران وارد صفحه‌ای می‌شوند که حاوی کلمات کلیدی تکراری و غیرطبیعی است، به احتمال زیاد از صفحه خارج می‌شوند و به نتایج جستجوی دیگری مراجعه می‌کنند. این اتفاق باعث افزایش نرخ پرش و کاهش زمان ماندگاری کاربران در سایت می‌شود که از نشانه‌های منفی برای گوگل به حساب می‌آید. وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال می‌شود، نمی‌توانید بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی محتوا را نادیده بگیرید. برای ایجاد سایتی که نه‌تنها در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشد، بلکه در تبدیل نیز عملکرد خوبی داشته باشد، به هردوی آن‌ها نیاز دارید. به همین دلیل است که اکثر استراتژی‌های سئو شامل یک استراتژی اختصاصی نوشتن محتوای سئو شده هستند.

شما می توانید با خواندن این مقاله نکات بیشتری در این رابطه را یاد بگیرید. در این جا به چندین نکته در رابطه با سئوی عنوان از اصول سئوی محتوا اشاره میکنیم. شما هر مقاله یا نوشته ای را که در سایت منتشر میکنید، براش یک عنوان مینویسید. با بهینه کردن و یا به اصطلاح سئو کردن آن میتوانید شانس خود را برای دیده شدن بیشتر کنید. مهم‌تر از این‌ها، اگر شما می‌خواهید درراه رسیدن به کارشناس سئو و تولید محتوا قدم بردارید، حتماً باید با این ترفندها آشنا باشید.

در میان سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نیاز به محتوای ناب جهت رفع نیازهای کاربران به چشم می‌خورد. تمرکز بر یوایکس یا تجربه کاربری صفحه محصول، می‌تواند به‌عنوان گامی مهم در بهینه‌سازی وب‌سایت شما معرفی شود؛ زیرا همۀ تلاش شما این است که صفحات محصول را تا حد امکان کاربرپسند کنید. اگر در این زمینه به موفقیت برسید، تعداد کلیک‌ کاربران در این صفحات افزایش پیدا می‌کند و همین امر، انقلابی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما بین رقبای گوگلی به‌وجود می‌آورد. نکته دیگر اینکه، عبارت «ست‌کردن جواهرات با لباس» لینک داخلی به حساب می‌آید که کاربر در صورت تمایل، با کلیک روی آن به صفحه دیگری در همان وب‌سایت منتقل می‌شود. مجموع این نکات در کنار باقی فاکتورهای سئویی، متن شما را به محتوایی بهینه و مناسب گوگل تبدیل خواهد کرد.

همچنین پرسیدن سوال های احتمالی ای که ممکن است در حین خواندن متن پیش بیاید از مخاطب، نیز می تواند جالب باشد. با این کار مخاطب حس می کند سوالی که در ذهن او شکل گرفته توسط شما مطرح شده و حال پاسخ آن را دریافت می کند و این باعث می شود به خواندن ادامه متن اشتیاق بیشتری داشته باشد. در تولید محتوای متنی از جملاتی مثل جالب است بدانید،‌ شاید برایتان عجیب باشد، قابل توجه است، باید دقت داشته باشید، حتما در نظر داشته باشید و از این دست جملات در لابلای متن استفاده کنید. باید به صورتی تولید محتوای متنی صورت بگیرد که همچون یک رشته کلام از جایی شروع و در جایی پایان یابد. حالا برای موضوعات نوشته شده اولویت مشخص کنید و روی آن ها با توجه به روندی که محتوای شما باید طی کنید تا به نتیجه برسد شماره گذاری کنید. خوب است برای ایده گرفتن نمونه تولید محتوای متنی دیگر سایت ها را مورد برسی قرار دهید.

با المان‌های بصری جذاب از جمله نمودارها ، تصاویر وکتور ، بنر و … به محتوای خود جذابیت بیشتری ببخشید. برای نوشتن مقالات ، محتوای محصولات، دسته بندی‌ها و برچسب‌ها چندین قالب مشخص داشته باشید. استفاده از قالب برای تولید محتوا علاوه بر اینکه به محتوای شما نظم می‌دهد موجب افزایش سرعت شما در تولید محتوا نیز می‌شود. استفاده از لینک خارجی به استراتژی شما بر می‌گردد اما به طور کل آن سایت باید معتبر و مرتبط با صفحه شما باشد. دیده شده که برخی افراد برای صرفه جویی در بودجه خزش سایت خود تمام لینک‌های خارجی را نوفالو (No Follow) می‌کنند که خوب نیست.

در این شرایط می‌توانید با ارائه یک چک لیست سئو محتوا به آنها سرعت کار را افزایش دهید. به همین دلایل در ادامه کامل‌ترین چک لیست سئو محتوا را به شما ارائه می‌دهیم. اگر می‌توانید مطالب غنی بنویسید اما در رعایت نکات سئو محتوا ضعف دارید با استفاده از این چک لیست می‌توانید شانس رتبه گرفتن مقالاتتان را دو چندان کنید. همانطور که می‌دانید اصول سئو گاها آنقدر پیچیده و زیاد می‌شود که اگر یک چک لیست برای خودتان نداشته باشید ممکن است برخی موارد را از قلم بیندازید. توجه داشته باشید همیشه نباید تلاش کنید تا به هر طریقی کلمات کلیدی را در بخش‌های مختلف محتوا قرار دهید. شما باید به اندازه و به صورت اصولی و طبیعی این کار را انجام دهید تا هم کاربر از محتوا زده نشود و هم گوگل این حرکت شما را به عنوان تخلف و سئو کلاه سیاه شناسایی کند.

با این کار، اگر محتوای شما واقعا مشکلی از مشکلات کاربران را حل کند، تبدیل به یک محتوای بسیار جذاب با نرخ تعامل بالا خواهد شد. امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمی‌خوانند، بلکه محتوا را اسکن می‌کنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند. بهتر است نگارش محتوا به گونه‌ای باشد که کاربر با یک نگاه بتواند ساختار آن را درک کند. لینک به صورت کلی به پیوندهایی که در میان صفحات خود سایت انجام می دهید، اطلاق می‌شود. اما بک لینک به لینک‌هایی اطلاق می‌شود که از سایت‌های خارجی به سایت شما داده می شوند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/